2010-09-23

62,5 procent

Nu är 62,5% av riksdagen borgerlig i någon bemärkelse eller i vart fall inte vänster/arbetarrörelse, Mp har ju klart deklarerat att man inte är vänster utan snarare någon sorts socialliberala. 37,5% kan med lite god vilja kallas vänster/arbetarrörelse, även om Sahlin och Östros inte speciellt mycket vänster, Sahlin är av Per T "godkänd" högersosse i klass med Persson.

Alla partier förutom S och V nog ganska nöjda, sossarnas politiska hegemoni är nu bruten. Wetterstrand uttalade ju för inte så länge sen att hon gärna såg detta hända, till och med så att hon menade att det var Mp:s målsättning.

Valdeltagandet slutade avrundat på 85%, det är ganska högt så något speciellt gnällande om att folk stannade hemma går inte heller att skylla på.

Av vad Sahlin, Baylan, Wanja etc sagt så kommer man inte att i grunden göra någon förändring, haverikommission är tillsatt som kan sopa igen spåren efter de som körde i diket så att de kan fortsätta styra och slira även nästa val får man förmoda.

---
Reinfeldts Mp friande verkar lite desperat, hörde han inte vad de store (S) ledaren sa om Mp:

"– Miljöpartiet är stöddiga och otrevliga. De smäller i dörrar och ljuger."
ordförande Persson
:-)
---


Detta har inget som helst med inlägget att göra, någon som vet vad detta är?



Gratis nedladdningar på PB i potten till den som svarar rätt. :-)





Från en annan vinkel:











► Spoiler



14 comments:

Simsalablunder sa...

En kärleksakt?

Teckentydaren sa...

Kärleksakt ???

Jag tror inte det. Men det skulle vara intressant att höra hur du fick det till det. :-)

Fast jag vet inte om denna mojäng har ett eget namn, men man kan sätta ihop vad det används till.

Simsalablunder sa...

På första bilden ser jag två figurer, där den ene ligger ovanpå den andre, vända mot varandra och med ändalykten åt varsitt håll. En liten skulptur.

Teckentydaren sa...

Jag försöker och försöker och jo jag kan tänka mig den bilden men det når inte ända fram till en visualisering, ;-)
beror nog på att jag vet vad det är och sett den så ofta.

Simsalablunder sa...

En alternativ tolkning skulle kunna vara att det är två som samtidigt försökt cykla på en enhjuling men kört omkull. Därefter har Kärleksakten tagit vid.

Jag tycker mackapären ser bekant ut. Jag tror mig sett en sådan tidigare men kommer inte ihåg vad det är, om jag nu minns rätt vill säga. Minnet är tyvärr inget att lita på längre.

Teckentydaren sa...

Den är relativt gammal, jag fick den av min svärmor för länge sen. Tror aldrig jag sett någon annan än denna någon gång. En praktisk och användbar attiralj.

Simsalablunder sa...

En visp kanske.

satirdildo sa...

don't hesitate
http://satirdildo.wordpress.com/

Teckentydaren sa...

En visp kanske.

Nej

Simsalablunder sa...

Vad sägs om en mjöltaga? Den öppnas och trycks ner in mjölet, stängs, sedan strör man mjölet genom att dosera trycket. Bra att ha när man gör sås t.ex.

Teckentydaren sa...

Så är det!

Simsalablunder är en vinnare

Jag la till bilder under "spoliler" länken i inlägget.

Simsalablunder sa...

Vet inte om den egentligen går under luffarhantverk, men jag associerade till det och det var så jag hittade info om den.
Här är två bilder på en med lite annorlunda utförande:
http://aforum.genealogi.se/discus/messages/11906/71436.jpg
http://aforum.genealogi.se/discus/messages/11906/71437.jpg

Fortfarande vet jag inte OM jag har sett en sådan förut eller inte. Det är mycket lätt att konstruera minnen.

Teckentydaren sa...

Jo luffarhantverk är vad jag tänker på när jag ser den, det kan också vara av möjligen franskt ursprung, de har allehanda special attiraljer och hjälpverktyg till matlagning.

Simsalablunder sa...

Franskt ursprung! Det synkroniserar med mitt minne. Om jag (mot förmodan) minns rätt så har jag sett en liknande mjöltaga hemma hos en invandrad fransman.

Skicka en kommentar

Tillåtna HTML taggar: <b>, <i>, <a>